12 Eylül 2014 Cuma

Aynı Yıldızın Altında




Eveettt.. Cuma klasiğimiz olacak olan izlenesi filmler, diziler kuşağına hoş geldiniz. Supangleler hazır mı? Bence bu seferlik film başlamadan yiyin. Çünkü bu filmi izlerken biraz gözyaşı akıtacaksınız. Yani lazım olan şey supangle değil mendil olacak :)

Daha önce de söylediğim gibi yeni kitap kurdu aday adayıyım. Genelde çok satanlar bölümünden alırım kitaplarımı. Dikkat eksikliğim olduğundan köşede bir yığın okunamadan duran kitaplar almakla riske girmek istemem. Birkaç ay önce “Aynı Yıldızın Altında” kitabını almıştım. İlk defa bu kitabın neresi best seller, kitap böyleyse bunun filmini asla izlemem demiştim. Kurgu güzel, dil akıcı ama Türk filmi gibi tahmin edilebilir bir son. Hem de ilk sayfadan itibaren. Adam işi biliyor klişe mlişe ama acıtasyonla sattırmış kitabını dedim vallahi ne yalan söyleyeyim.

Bir iki gün önce imdbye baktım 8,2 almış. Hadi canım dedim. Hazır boş vaktim var izleyeyim bari... İzlemeyenler veya izlemeye karar veremeyenler için izledim.



  Aynı Yıldızın Altında


Vizyon Tarihi  : 27 Haziran 2014 (2s 5dk)
Yönetmen        : Josh Boone
Oyuncular        : Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff
Tür Romantik  : Dram
Ülke                 :  ABD
IMDB Puanı    : 8,2

Özet & detaylar

16 yaşındaki Hazel üç yıldır tiroid kanseriyle boğuşmaktadır ve kanser akciğerlerine de sıçradığı için yanında bir oksijen tüpüyle gezmektedir. Kanserli hastalar için oluşturulan destek grubunun bir terapi seansı esnasında Augustus isimli bir gençle tanışır. Augustus da beyin tümörüyle savaşmış ve bu yolda bir bacağını kaybetmiştir. İkili birlikte zaman geçirdikçe birbirlerine aşık olurlar. Akciğer tedavisi için hastaneye yatırılan Hazel'ın yanından bir an dahi ayrılmayan Augustus, sevgilisinin çok istediği bir hayali gerçekleştirmek için onunla birlikte yola çıkar. Planlarına göre Amsterdam'a gidecek ve Hazel'ın en sevdiği yazar olan Peter Van Houten'i bulmaya çalışacaklardır...
Josh Boone’un yönetmenliğini üstlendiği film, John Green’in romanından Scott Neustadter ve Michael H. Weber tarafından uyarlandı. Filmin başrollerindeyse Shailene Woodley, Ansel Elgort ve Willem Dafoe yer alıyor.(www.beyazperde.com)

HiperBetty Yorumu :

Kitaptan yapılan filmler genelde başarılı değiller bence. Çünkü koca kitabı yaklaşık 2-3 saatlik bir filme sığdırmaya çalışıyorlar ve arada atladıkları mutlaka bir şeyler oluyor. Bu filmde de vardı.Ama gerçekten eksiklik hiç göze çarpmıyor bile... Filme bayıldım. Kitap değil ama film beni ağlattı. En çok Hazel'ın annesine bayıldım. Her şeye rağmen, kafasında tonla sorun varken, hatta kızına hayatta en çok istediği şeyi, sırf parası olmadığı için yapamayacağını söylediğinde bile sürekli gülümsemesi, kızını incitmemek için verdiği çaba takdire şayan gerçekten. Hazel'ın en ufak seslenişinde panikle koşa koşa gelmesi... Sanırım anne olduğum için en çok bu etkiledi beni. 17 yaşın yaşadığı ilk aşkın güzelliği de var tabii ki ve ayrılığın hüzünlü acısı da... Kısacası mendili elinize alın ve filmi oynatın derim ben :)

Not: Bugünün şarkısı olan filmin soundtrack'ını dinlemenizi gerçekten tavsiye ederim.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder